Yazıyı okumaya üşenenler için özet;
  • Çekişi diğer 1.2 araçlara göre güzel
  • Yakıtı ekonomik
  • Kalorifer ısıtması mükemmel
  • Klima soğutması güzel
  • Ses sisteminin bassları düşük
  • Direksiyon yumuşak
  • Frenler oturaklı
  • Cam tavan kullanışlı
  • İzolasyon 120'ye kadar rüzgar sesi almıyor
  • Araba kendine baktırıyor.
Buradan sonrası araç hakkında biraz daha detaylı bilgi almak isteyenler içindir. Arabanın kısaca teknik verileri ve donanımları; Motor;
  • 1249cc benzinli motor
  • 85 beygir güç
  • 121 nm tork
  • 5 vites
  • 16 valf
  • 16 inc jantlar
Donanım; Tüm donanımları yazmaya gerek duymuyorum. Diğer araçlardan ayıran donanımları yazıyorum
  • Multimedia paketi,
  • Isıtlamalı katlanır elektrikli aynalar,
  • 6 Hava yastığı
  • Mercekli ve ledli farlar
  • Bluetooth
  • Yol bilgisayarı
  • Start & Stop
  • 4 Disk fren
  • Yokuş kalkış desteği
Aralık ayında sipariş verdiğim, anca kullanma fırsatı bulabildiğim Yeni Hyundai i20 hakkında internette neredeyse hiç bilgi ve fotoğraf paylaşımı yok. Takip ettiğim  hyundai forumlarında bile tek tük fotoğraf görebildim. Arabayı sadece showroomda görüp almayı kimse istemez, elbet test sürüsü vs yapılır ancak kafada bir çok soru işareti kalır. Benim merak ettiğim ancak internette bulamadığım özellik ve fotoğraflarını yavaş yavaş paylaşacağım. Bendeki model 1.2 elite pan modeli, lpg taktırılmadı ve henüz 180 km'de(Güncelleme 30 Ekim 2015. Araba 14.400 km'ye geldi).

Hyundai I20'nin tüm renklerinin fotoğraflarını indirmek için aşağıdaki adresi kullanabilirsiniz. Http://turbobit.net/8spmpbc4v0yk/hyundai-i20-fotoraflar.rar.html

Aracın Dış Görünümü


Aracı almama sebep olan şey orta kasa i2o'deki basıklığın giderilmiş olmasıydı. Oldukça hacimli gözüktüğü için ve fiyatı vw ve seata göre 15 bin liraya yakın daha uygun olduğu için tercihimi i20'den yana yaptım.
Arabanın tüm fotoğraflarını indirmek için; http://turbobit.net/giaybxxdgwig/hyundai-i20.rar.html

Performans

Daha önce orjinali 100 beygir olan, oynanmış 1.6 araç kullanan biri olarak performans konusunda hayal kırıklığına uğramadım. Ağırlığına göre araba gidiyor ama 1000-2000 devir bandında biraz hantal kalıyor. Bunu aracın km'sine bağlıyorum şu aralar çünkü eski kasa 1.2 lpg i20'de kullandım, kalkışları biraz daha ataktı. Ayrıca aracı 14 bin km kullandıktan sonra fark ettiğim, otomatik viteslerde 2 vites aşağı düşürmek için kullanılan kick down tuşuna benzer bir olay gaz pedalında bulunuyor. 14 bin km'de gaz pedalına sonuna kadar bastığımı düşünüyorken gaz pedalının dahada gömülmesi ile arabanın karakter değiştirip çok daha seri hızlanma gösterdiğini fark ettim. (23 Eylül 2015 güncellemesi Araç 14 bin KM'ye geldi. 7 bin KM'den sonra aracın gidişi biraz daha serileşti. İş için bir adet jump donanımlı 1.2 i20 aldık. O aracın gidişi şuan benim arabamın klimasının açık gidişinle eş değer)

Yakıt Tüketimi

Yol bilgisayarına pek güvenen biri olmadığım için yakın zamanda depoyu doldurup test etmeyi planlıyorum. Şuan için 5-7 litre arası ortalama tüketim gösteriyor. Şehirler arası yolda orta kararlı bir kullanımla 5.1 litre ortalama gördüm. Şehir içi dur kalk trafikte ise 7 litreye kadar yükseldi. (23 Eylül 2015 güncellemesi Arabayı uzun zamandır 6.1/6.2 litre aralığında kullanıyorum)

Bagaj

Bagaj hacmi benim gibi ayda bir defa uzun yola çıkan biri oldukça güzel geldi. Önceki aracımla karşılaştıracak  olursak benim için ne kadar büyük bir bagaj olduğunu anlayabilirsiniz. bagaj

Cam Tavan

Cam tavanın açılma hızı ve fonksiyonları oldukça iyi. B sınıfı cam tavanlı araçların çoğunluğunda elektrikli perde bulunmuyorken, Yeni hyundai i20'de elektrikli perde bulunuyor. Sadece arkasını kaldırabilir yada cam açılırken istediğiniz yerde durdurabilirsiniz. İç mekan aydınlatmasının ortasında cam tavan ve perdeyi kontrol kumandası bulunuyor. Arabayı aldığım ilk zamanlarda cam tavanın dış fitillerinde içe katlanma oluyor. Havaların ısınması ile bu problem çözüldü.
[ads1]
  • Perde kapalıyken 1 defa yukarı itmeniz durumunda perde açılıyor, camın arkası kalkıyor.
  • Perde kapalıyken arkaya doğru çekmeniz durumunda perde açılıyor, cam tamamen açılıyor.
  • Camın arkası açıkken, tuşu aşağı çekmeniz durumunda camın arkası kapanır. Perdeyi kapatmak için tekrar aşağı çekmeniz gerekir.
  • Cam tamamen açıkken, ön cama itmeniz durumunda cam kapanır, perde kapanır.
2015 hyundai i20 çakıl gri cam tavan 2015 hyundai i20 çakıl gri cam tavan

Start Stop

Arabayı boşa atıp durduğu zaman gösterge ekranında daire içerisinde yeşil renkli A harfi çıkıyor. Debriyaja dokunduğunuz anda araç çalışıyor. Devre dışı bırakmak için el freninin yanında üzerinde A harfi olan tuş bulunuyor. 2015 hyundai i20 çakıl gri cam tavan

ESP

Şuana kadar ESP'nin çalışmasını hissetmedim. Devre dışı bırakmak için direksiyonun solunda tuş bulunuyor.
Tamamen devreden çıkarılıp çıkarılmadığı hakkında ileride bilgi vereceğim. ESP tamamen devreden çıkarılamıyor.

Hız Sabitleyici

Diğer kullandığım araçlarda sabitlemek istediğiniz hızı ekranda görebiliyordunuz. I20'de gittiğim hızı sabitleyip, elle yükseltebiliyorum ama kaça sabitlendiğini gösteren bir ekran göremedim.

İç Görünüm

İç aydınlatmanın şiddetini ayarlayabiliyorsunuz. Oldukça fazla ışık verebiliyor. Elite modelinde bulunan navigasyon ve multimedia sisteminin ışığı diğer ışıklardan bağımsız. Kendi ayar sayfasından ışığı ayarlamak gerekiyor.

Aracın Kusurları

  • Cam düğmelerinden hava gelmesi,
  • USB belleği takınca ekranın yanındaki ses açma kısma tuşunun ergonomik olmaması.
  • Tavan güneşliklerinin önünden trim sesi gelmesi (Bu benim aracıma özel olabilir)
  • Orta konsoldan tıkırtı gelmesi (Bu da benim aracıma özel olabilir)
  • Hız sabitleyicinin kaça ayarlandığının görünmemesi

Aracın Eksikleri

  • Dijital klima normal paketlerde Mayıs 2015'e kadar alınamıyordu ancak artık elite pakete smart adı verilen yeni paket ile dijital klima, yağmur sensörü ve görüş görüş kamerası alma seçeneği sunuldu.+2000 TL
  • Cam ve sunroof kapama modülü yok. Aynaların kapanmasındansa anahtarla sunroof ve cam tavanın kapanmasını isterdim.
  • Elite modelinde aynalar arabanın kapı kilitleri ile birlikte çalışıyor. Ben Kayseri'de geçirdiğim kışta aynanın kapanmasını istemiyordum. Ayna buz tuttuğu için açılırken her tarafından takırtı sesleri geliyor. Keşke Seat ve VW grubunda olduğu gibi anahtara uzun basında aynalar kapansaydı.

Benim 14 bin km'ye kadar yaşadığım sorunlar;

  • El frenini 3-4 tık çekmezsem araba hafif eğimde bile kayıyor.
  • Deri vites topuzu soyuldu. Garantiden değişimi yapılacak. Bakım zamanında götürüp yaptıracağım.

  • Tavan lambam arada sırada yanmıyor.
  • C sutunu tırnaklarının klipsi kırılmış bunun için garanti ile görüşmeler devam ediyor.
  • C sutunlarının ikisi de dalga görünmeye başladı.

Cam Tavan Açılışı

https://www.youtube.com/watch?v=JLh03dlMxVI

Karlı Havada Orjinal Lastiklerin Tutuşu

https://www.youtube.com/watch?v=VlsifwlarQM https://www.youtube.com/watch?v=l-4L7LQjk9E

Araç Üstü Video

https://www.youtube.com/watch?v=Hm7ODzXsims

Arabaya sonradan eklediklerim;

En ön cam dahil film, 4 çıkış egzoz, ön panjur kırmızı şerit, krom cam çıtaları, beyaz far ampulleri, beyaz plakalık ampulleri, plakalık ve plaka çerçevesi iptali, arka reflektör ve sinyal karartma, cam rüzgarlığı, arka cam üstü spoiler, ön tampon altı lip. [tabs type="horizontal"][tabs_head][tab_title]Aydınlatma[/tab_title][/tabs_head][tab]Far ampülü tipi hb3 9005. Uzun kısa tek ampülden yanıyor, perdeli sistemli. Photon xenon effect ampülleri internetten satın alıp kendim değiştirdim. Plaka ampüllerinin tipi dipsiz ampül. 4'lü led şeklinde aldım ve komple plaka aydınlatmasını tırnaklarından sökerek çıkarıp değiştirdim. Arıza sistemi park ampüllerini kontrol etmiyor. 3.fren lambasına çakar yapmak istediğimde arıza lambası yandı. Aynı şekilde farlara xenon taktığım zamanda arıza lambası yaktığı için photon'un xenon effect halojen ampüllerini aldım.

Photon xenon effect ile aydınlatma (Ön cam filmli) https://www.youtube.com/watch?v=IPkjel9X3y8
Orjinal aydınlatma (Ön cam filmsiz) https://www.youtube.com/watch?v=gMTGes7yEPI

İ20 Video oynatma

Daichii model multimedia sistemi kullanan i20'lerimizde video izlemek için öncelikle aşağıya bağlantısını ekle programı indiriyoruz. http://turbobit.net/3sva7qr0ddjq/youtube_downloader_hd_setup.rar.html
 Programı indirip kurduktan sonra başlatıyoruz. Programı ilk açışta aşağıdaki gibi ayarlıyoruz. Daha sonra indirmek istediğinizde, sadece youtube'tan yüklemek istediğiniz videonun linkini kopyalayıp aşağıda gösterdiğim yere yapıştırıp indiriyoruz. Arabada sadece avi xvid formatını çalıştırabildim. MP4'leri açmaya çalışınca tekrar listeye geri atıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=_UwZDsdHdio

Hareket halinde video izlemek
 Hareket halinde video izlemek için ayarlar sayfasından genele girip 6 adet 8 tuşluyoruz. İlk seçenekteki tiki kaldırınca araba hareket halindeyken videoyu kapatmıyor. https://www.youtube.com/watch?v=pbbME6gp8pE